Bij Uitgeverij Averbode vinden we het onze taak kinderen voor te bereiden op het leven in al zijn facetten. En dat we zowel het onderwijzend personeel als ouders moeten steunen in die cruciale opdracht. Dat doen we met ons gamma van de Begintermen.

Voor elk belangrijk element in de socio-emotionele ontwikkeling van het kind, hebben we een aantal producten geselecteerd. Je ontdekt ze hieronder.

Graag groeien

Focus: initiatief
Doel: doelgerichtheid

Groei mee met Cas en Lisa

3 tot 6 jaar

Met Cas en Lisa werken aan relationele en communicatieve vaardigheden. Zo groei ik!

Ik bestel

Takentoeter

Vanaf 5 jaar

Met het hele gezin speels huishoudelijke klusjes opknappen. Zo groei ik!

Ik bestel
BT Tijdschriften KO

Doremini en Doremi

2,5 tot 6 jaar

Mijn eigen tijdschrift waarmee ik de wereld beleef en ontdek. Zo groei ik!

Ik bestel

Nog meer uitgaven rond graag groeien?

Ontdek hier!

Veilig verbinden

Focus: verbinding met jezelf en met de ander
Doel: welbevinden

Welkom

2,5 tot 4 jaar

Met een spelletje tal van Nederlandse woorden leren kennen. Zo voel ik me goed!

Ik bestel

Helemaal zen!

2,5 tot 6 jaar

Tot rust komen aan de hand van luisterverhalen met droomplaten. Zo voel ik me goed!

Ik bestel

Bo gaat op het potje

2,5 tot 4 jaar

Leren op het potje te gaan, op je eigen tempo … Zo voel ik me goed!

Ik bestel

Nog meer uitgaven rond veilig verbinden?

Ontdek hier!

Zelf zoeken

Focus: zelfsturing en autonomie
Doel: zelfredzaamheid

Planeet STEM

3 tot 6 jaar

Speels leren experimenteren rond allerlei STEM-mige vaardigheden. Ik kan het alleen!

Ik bestel

Kleikaarten

4 tot 6 jaar

De fijne motoriek én creativiteit stimuleren door vormen te kleien. Ik kan het alleen!

Ik bestel

Teken- en schrijftalent

4 tot 6 jaar

Al tekenend werken aan de fijne motoriek om later te leren schrijven. Ik kan het alleen!

Ik bestel

Nog meer uitgaven rond zelf zoeken?

Ontdek hier!
Averbode_Begintermen_Matrix_NL

Net zoals op school zijn ook in het gamma van de Begintermen de ontwikkelingsdoelen het uitgangspunt. Op basis daarvan werken kinderen actief aan hun emotionele, cognitieve, motorische en/of creatieve ontwikkeling.

Die ontwikkelingsdoelen koppelden wij vervolgens aan enkele belangrijke elementen van de socio-emotionele ontwikkeling: graag groeien, veilig verbinden en zelf zoeken. Het zijn immers eigenschappen die kinderen ook nodig hebben om later zelfzeker én gelukkig in het leven te staan.

Zo kwam deze matrix tot stand: een tweeledig overzicht van het gamma van de Begintermen.